منحصربه‌فردترین خدمات نوین و غیرحضوری بانکی در کدام سامانه است؟

به گفته کارشناسان، مجموعه کاملی از خدمات نوین، غیرحضوری و منحصربه‌فرد بانکی در سامانه بام بانک ملی ایران در دسترس مشتریان قرار گرفته است.
منحصربه‌فردترین خدمات نوین و غیرحضوری بانکی در کدام سامانه است؟
به گزارش خبرنگار ما، وقتی با سامانه بام و خدمات آن آشنا می شوید، دوست دارید آن را به دوستان و آشنایان خود به عنوان خدمات نوین، غیرحضوری و منحصربه‌فرد بانکی معرفی کنید.

در این راستا، به کارگیری فناوری های پیشرفته یکی از استراتژی های پیش رو در توسعه خدمات سامانه بام (https://my.bmi.ir/portalserver/app/index.html) برای کاربران است. برهمین اساس در به روز رسانی نسخه های جدید این سامانه، همواره تلاش بر این است تا با تحول دیجیتال تجربه ای جذاب برای کاربران و مشتریان بانک رقم بخورد.

 

به گفته کارشناسان، این بانک در سامانه بام مجموعه کاملی از خدمات نوین، غیرحضوری و منحصربه‌فرد بانکی ارائه می کند؛ خدماتی که مورد استقبال مشتریان بانک ملی قرار گرفته است.

دیگران چه می خوانند:

در واقع، مشتریان بانک ملی ایران مجموعه خدمات کامل بانکی را دریافت خواهند کرد که در گذشته نه چندان دور باید با حضور در شعبه، کلی وقت و زمان صرف می کردند تا این خدمات را دریافت کنند اما از این پس با یک کلیک از منزل و با ورود به سامانه بام، می توانند مجموعه کاملی از خدمات نوینی را دریافت کنند. به عنوان مثاال، این مشتریان می توانند حساب مشتری جدید با احراز هویت دیجیتال را باز کنند و یا نسبت به درخواست فوری و آنی صدور کارت بانکی اینترنتی و افتتاح حساب غیرحضوری ارزی اقدام نمانند.

 

در این میان، استقبال گسترده مشتریان بانکی از خدمات جدید بانکی و ارزی بانک ملی، دوباره زمینه ای را فراهم کرده است تا نظام بانکی به صورت تدریجی از این نوع خدمات نوین و هوشمند که همواره بانک ملی ایران در این شبکه پیشرو است، الگوبرداری و پیاده سازی کند.

همچنین در نسخه جدید بام برای کاربران اندروید علاوه بر تعریف داشبورد جدید، امکان ثبت نام با احراز هویت تصویری، انتقال پول حساب مشترک، کارت به کارت با شناسه و مسدودی کارت فراهم شده است. با قابلیت‌های جدید سامانه بام، مشتریان بانک ملی ایران تجربه ای متفاوت تر از بانکداری نوین در نظام بانکی کشور خواهند داشت و مدیریت تجربه مشتری به عنوان یک استراتژی حائز اهمیت در خدمات بانکداری الکترونیک این بانک تعریف شده است.

همچنین خدمت «قلک» در این سامانه فرصتی را برای مشتریان فراهم کرده تا بتوانند با پول‌های خرد و حداقل سرمایه در صندوق های درآمد ثابت، سرمایه گذاری ساده، سریع و تضمین شده داشته و سود قطعی و روز شمار دریافت کنند.در نسخه جدید بام برای کاربران تحت سیستم عامل آی او اس هم امکاناتی نظیر انتقال پول حساب مشترک، مدیریت و کارتابل انتقال پول حساب مشترک و مشاهده و پرداخت خلافی خودرو افزوده شده است.

سامانه بام چیست؟

بام با هدف ایجاد تحول در ابزارهای بانکداری و خلق تجربه کاربری جذاب تر برای مشتریان و به عنوان یکی از تجارب موفق بانکداری دیجیتال، امکانات بانکی متفاوت و البته جامعی را در اختیار کاربران قرار می دهد که از آن دست می توان به بهره گیری از فناوری پلتفرم PWA (وب اپلیکیشن های پیشرو که از نسخه وب سایت به صورت یک اپلیکیشن در صفحه گوشی همراه استفاده کرده و مخاطب را وادار به نصب اپلیکیشن نمی‌کند(، طراحی مینیمال، هوشمندی بیشتر با هوش مصنوعی، گیمیفیکیشن (استفاده از مکانیزم‌های بازی برای تغییر رفتار کسب و کارها در خارج از فضای بازی) و... اشاره کرد.

به هر حال، امیدواریم اقدامات تحول آفرین و نوین در بانک ملی ایران با مدیریت جهادی و شبانه روزی مدیران این بانک همچنان ادامه دار باشد و به زودی به صورت فصلی و ... شاهد رونمایی از خدماتی باشیم که با استقبال گسترده مشتریان بانکی مواجه شود.

چه خدمات نوینی ارایه می شود؟

بانکداری اینترنتی به مفهوم ارائه خدمات بانکی از طریق اینترنت با واسطه های ایمن و بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان است. استفاده از بانکداری اینترنتی سبب صرفه جویی در هزینه و زمان، همچنین دسترسی به روش های متعدد برای انجام عملیات بانکی مشتریان می شود. خدمات موجود در پورتال بانک ملی ایران به صورت برنامه‌های کوچک و مستقل (برنامک) ارائه شده‌اند. مشتریان با توجه به سطوح دسترسی خود می‌توانند از برنامک‌های موجود استفاده کنند. هرکاربر از مجموعه برنامک‌های در دسترس خود، می‌تواند آن‌‎هایی که کاربردی‌ترند را به صفحه‌ی پیش خوان خدمات خود اضافه نماید. هم‌چنین در صورت تمایل می‌تواند برنامک‌های اضافی را از صفحه‌ی پیشخوان خود حذف کنند.

نحوه عضویت در سامانه

مشتریانی که در سامانه‌ی ارسال پیام کوتاه بانک ملی (ساپتا) عضویت دارند و اطلاعات آن‌ها در بانک ملی مورد تایید ثبت احوال می‌باشد، می‌توانند وارد پرتال شده و از خدمات آن، به صورت محدود استفاده نمایند. برای افزایش دسترسی جهت انجام سایر خدمات لازم است به یکی از شعب بانک ملی مراجعه نماید.

مشتریانی که در سامانه‌ ارسال پیام کوتاه بانک ملی (ساپتا) عضویت ندارند و یا اطلاعات آن‌ها در بانک ملی مورد تایید ثبت احوال نمی‌باشد، می‌بایست به منظور تایید اطلاعات خود و ثبت شماره تلفن همراه در سامانه‌ی ساپتا، به نزدیکترین شعبه‌ی بانک ملی مراجعه نمایند. این دسته از مشتریان در هنگام مراجعه به شعبه، می‌توانند میزان دسترسی جهت انجام سایر خدمات را نیز مشخص نمایند.

خلاصه حساب

در این برنامه می‌توانید لیستی از حساب‌های متعلق به خود و اطلاعات مختصری از آن‌ها را مشاهده نمایید. این اطلاعات شامل مواردی همچون شماره‌حساب، مانده‌های حساب و نوع حساب می‌باشد.

صورت حساب

در این برنامک می‌توانید تاریخچه‌ای از لیست تراکنش‌ها و جزییات هریک از آن‌ها را مشاهده نمایید. هم‌چنین امکان مشاهده‌ی تراکنش‌ها با دسته بندی درآمد و مخارج در بازه‌های زمانی هفتگی، ماهیانه و به صورت نموداری را دارید.

محاسبه اقساط تسهیلات

در این برنامک می‌توانید به محاسبه اقساط تسهیلات، بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع تسهیلات، مدت زمان تسهیلات با نرخ‌های دلخواه یا نرخ‌های موجود در بانک بپردازید. نسبت مبلغ اصل وام به مبلغ کل بازپرداخت را می‌توان به صورت گرافیکی در این برنامک مشاهده نمود.

محاسبه سود سپرده‌ها

در این برنامک می‌توانید به محاسبه سود سپرده‌ها، بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع سپرده، مدت سپرده‌گذاری و مبلغ سپرده، با نرخ‌های دلخواه یا نرخ‌های موجود در بانک بپردازید. نسبت مبلغ سود سپرده به مبلغ کل اصل سپرده را می‌توان به صورت گرافیکی در این برنامک مشاهده نمود.

پروفایل مشتری

در این برنامک اطلاعات مشتری از قبیل اطلاعات شناسنامه‌ای، تماسی و تاریخ آخرین ورود نمایش داده می‌شود و در صورتیکه نیاز به اصلاح اطلاعات موجود و تغییر رمز ورود باشد، می‌توانید از این برنامک استفاده نمایید. زبان پیش فرض، حساب پیش فرض و نام مورد نظر جهت نمایش در پرتال را در این برنامک می‌توانید تنظیم نمایید.

پرداخت قبض

در این برنامک می‌توان قبوض را بصورت تکی با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت و یا به صورت دسته‌ای از طریق آپلود فایل حاوی اطلاعات قبوض پرداخت نمود. می‌توانید قبض‌ها را در سیستم ثبت و در زمان مناسب تمامی یا تعدادی از آن‌ها را توسط کارت‌های بانک ملی خود پرداخت کنید.

انتقال پول

در این برنامک می‌توانید انتقال پول بین حساب‌های ملی خود، حساب ملی سایرین، حساب به ملی کارت ، پایا ، ساتنا به صورت آنی یا با امکان زمانبندی پرداخت مستمر را انجام دهید

مدیریت مالی شخصی

در این برنامک، امکان انجام عملیات مدیریت مالی برای مشتری فراهم شده است. تخصیص برچسب به تراکنش‌ها، نمایش پای چارت مخارج براساس گروه‌های هزینه‌ای و بودجه بندی از دیگر سرویس‌های این برنامک می‌باشد

صدور آنی ملی کارت

اگر دارنده حساب در بانک ملی ایران هستید، می توانید بدون مراجعه به شعبه و از طریق سامانه بام، ملی کارت مجازی دریافت کنید. با این امکان دیگر نیازی به حضور در شعب بانک نیست و در صورتی که نیاز به دریافت فیزیک کارت نداشته باشید و انجام تراکنش‌های اینترنتی مد نظر شما باشد، با درخواست «کارت مجازی» بدون مراجعه به شعبه، اطلاعات کارت را دریافت خواهید کرد.

این کارت امکان تعریف رمز دوم پویا و ثابت را داراست و از طریق آن امكان انجام تراکنش‌های غیرحضوری مانند کارت‌به‌کارت، خرید از درگاه‌های پرداخت اینترنتی و... فراهم است.

برای درخواست «صدور ملی‌کارت» از طریق سامانه بام، پس از ورود به این سامانه (https://my.bmi.ir/portalserver/signin)، گزینه خدمات کارت و سپس گزینه صدور کارت را انتخاب و درخواست خود را ثبت کنید. در صورتی كه مشتری مایل به دریافت کارت فیزیکی در شعبه باشد، با ثبت اطلاعات در سامانه بام، می‌تواند صرفا برای چاپ کارت، نهایتا تا یک هفته به شعبه مورد انتخاب خود مراجعه کند.

به هر حال، امیدواریم با رویکرد جدید مدیران ارشد بانک ملی ایران و همت و تلاش دسته جمعی در آینده ای نه چندان دور شاهد دور جدید خدمات نوین، غیرحضوری و منحصربه‌فرد این بانک باشیم.

 

منحصربه‌فردترین خدمات نوین و غیرحضوری بانکی در کدام سامانه است؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟