اقتصاد ایران/مجید سلطانی
شیائومی اولین بار در سال 2021 قصد خود را برای ورود به فضای خودرو اعلام کرد – و تنها شرکت فناوری تلفن همراه نیست که قصد دارد شما را از A به B در سبک الکتریکی برساند و به سایر رقبا مانند سونی و اپل بپیوندد . مدیر عامل گروه شیائومی، لی جون، در پیشراهاندازی رسمی “سدان فول سایز با کارایی بالا با فناوری زیست محیطی” فاش کرد که این شرکت قصد دارد “به یکی از پنج خودروساز برتر جهانی تبدیل شود.”
طرفداران شیامی میدانستند که SU7 در راه است، به دنبال تعدادی از گزارشهای CarNewsChina – جدیدترین آنها نشان میدهد که قبلاً این مسافر زیبا به فروشگاه پکن رسیده است و قرار است تولید انبوه آن در نیمه اول سال جاری آغاز شود، در حالی که مقالات قبلی اشاره کرده است که به صورت قراردادی توسط شرکت پکن صنعت ،خودروسازی هلدینگ با مسئولیت محدود تولید خواهد شد و در نسخه ای با LiDAR نصب شده در پشت شیشه جلو و نسخه دیگری بدون نصب عرضه خواهد شد.
بیش از 10 میلیارد یوان (حدود 1.4 میلیارد دلار آمریکا) در مرحله تحقیق و توسعه اولیه سرمایه گذاری شده است، به طوری که Xiaomi EV در حال حاضر موتورهای الکتریکی طراحی شده برای رقابت با عملکرد پیشرانه های احتراقی V6، و نسخه V8 که گزارش شده است، در حال حاضر در حال تولید انبوه است تولید می کند.
این شرکت می گوید که SU7 قادر است در 2.78 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) برسد و حداکثر سرعت آن 265 کیلومتر در ساعت (164.6 مایل در ساعت) است. HyperEngine V6 دارای قدرت 220 کیلووات (299 اسب بخار) و گشتاور 400 نیوتن متر (295 پوند فوت) است، در حالی که V6s دارای قدرت 275 کیلووات (374 اسب بخار) و 500 نیوتن متر (368 پوند) است. ft) به ترتیب. HyperEngine V8 قدرت 425 کیلووات (~570 اسب بخار) و حداکثر گشتاور 635 نیوتن متر (468 پوند بر فوت) دارد.
شیائومی مشخصات باتری خود را توسعه داده است که گفته می شود از کاهش ارتفاع 17 میلی متری، سیستم حفاظتی چند لایه و خنک کننده آب بهره می برد. این شرکت همچنین بهبود عملکرد کلی 24.4 درصدی را برای «برد تئوری شارژ CLTC بیش از 1200 کیلومتر [745.6 مایل]» با نصب بسته 150 کیلووات ساعتی گزارش کرده است. این شرکت همچنین یک الگوریتم کنترل شاسی را برای نوید هندلینگ پایدار و تجربه رانندگی تقریباً بدون ضربه ایجاد کرده است.
رانندگی خودکار نیز در نقشه راه قرار دارد و شیائومی با دو تراشه Nvidia Orin، LiDAR، دوربینهای با وضوح بالا، رادارها و حسگرهای اولترسونیک قصد ورود به این چالش را دارد. الگوریتمهای ادراک تطبیقی برای گستره سنجشی از 5 سانتیمتر تا 250 متر (1.9 اینچ – 820 فوت)، همراه با یک مدل نقشهبرداری بلادرنگ که قادر به پیمایش «تقاطعهای پیچیده بدون تکیه بر نقشههای با وضوح بالا» توسط ماشین است، توسعه داده شدهاند.
در همین حال، ادعا شده است که یک الگوریتم برداری داخلی، تشخیص اشیا را با دقت 10 سانتیمتری (3.9 اینچی) ارائه میکند و کاهش نویز داخلی، باران و برف را از تصویر خارج میکند. این شرکت همچنین ادعا میکند که یک مدل پارکینگ خودکار را توسعه داده است که “مشاهده بیدرنگ و تنظیم دینامیکی هنگام پارک کردن در سناریوهای چالشبرانگیز را امکانپذیر میسازد.”
فناوری کابین SU7 شامل قدرت پردازش اسنپدراگون، کنسول مرکزی 16.1 اینچی، داشبورد چرخشی 7.1 اینچی و نمایشگر هد آپ 56 اینچی است. یک تبلت را می توان روی هر پشتی صندلی نصب کرد. سیستم عامل می تواند به طور خودکار گوشی هوشمند وارد شده به کابین را تشخیص دهد و برنامه ها را می توان برای راحتی داخل خودرو به کنسول پین کرد. و این وسیله نقلیه با بیش از هزار دستگاه خانه هوشمند شیائومی به خوبی بازی می کند و امکان دسترسی بدون رمز عبور و اتوماسیون را فراهم می کند.
لی جون گفت: «ورود شیائومی به صنعت خودرو نشاندهنده شروع جدیدی برای شیائومی است، من معتقدم که روزی خودروهای الکتریکی شیائومی منظرهای آشنا در جادههای سراسر جهان خواهند شد.
0 دیدگاه