«دکتر رضا کمالی زرکانی» با توجه به فعالیتها و مناسبی که در حوزهی فرهنگ وهنر داشته است از جمله چهرههای تاثیرگذار در این حوزه، در استان هرمزگان محسوب میشود. تازهترین فعالیت دکتر کمالی، پژوهش و تحقیق و ارائهی اثری در خور تامل با عنوان «اصول تبلیغات در کمپینهای سیاسی» است. کتابی که حاصل تامل و ژرف اندیشی این پژوهشگر خوش قلم پیرامون موضوعی است که از حیث فراوانی در فضای پژوهش و تحقیق کمتر به آن پرداخته شده است.
تبلیغات سیاسی به عنوان یکی از عوامل مهم در فرایند دموکراسی و تشکیل نظام سیاسی یک کشور، نقش بسیار حائز اهمیتی را در جامعه ایفا می کند. این نوع تبلیغات، برای اطلاع رسانی و تاثیرگذاری بر نظرسنجی ها، انتخابات، و تصمیم گیری های سیاسی به کار می رود. با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری تبلیغات سیاسی، لازم است نقش آفرینان این حوزه با اصول آن آشنا باشند.
این کتاب با هدف بررسی و تبیین اصول و قوانین مربوط به تبلیغات سیاسی، به عنوان یک راهنمای جامع برای فعالان سیاسی، محققان و علاقمندان به حوزه تبلیغات و سیاست تهیه شده است. در این کتاب، به بررسی مفاهیم و تعاریف اساسی ارتباط، اقناع، تبلیغ، کمپین، روش ها و ابزارهای تبلیغات سیاسی، نقش رسانه ها و اینترنت در فرآیند این نوع خاص از تبلیغات پرداخته شده است.
کتاب اصول تبلیغات در کمپینهای سیاسی در سیصد و چهل و شش صفحه در قطع رقعی گرد آمده است. این مجموعهی وزین به شکل ترکیبی شامل عکسها و تصاویر رنگی و متن سیاه و سفید آماده سازی شده و صفحه آرایی آن را «فروز زیره پور» و طراحی جلد آن را «صدیقه غلامی» بر عهده داشتند.
انتشارات سمت و روشن کلمه به عنوان ناشر این کتاب، آن را با بهای سیصد و شصت هزار تومان روانهی بازار کتاب کرده است.
0 دیدگاه