هشدار پلیس درباره شیوه جدید کلاهبرداری

تیتر اقتصادی: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به ارسال پیامک‌هایی با عنوان «پرونده اغتشاشات» به مردم هشدار داد.
هشدار پلیس درباره شیوه جدید کلاهبرداری
به گزارش تیتر اقتصادی: سرهنگ داوود معظمی گودرزی شیوه جدید کلاهبرداری گفت: اخیرا پیامک‌های لینک‌دار با محتوای « پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» برای برخی از شهروندان ارسال شده  ودر زیر آن لینکی ناشناس قرار گرفته است. این پیام از سوی مجرمان سایبری برای شهروندان ارسال شده و جعلی است.

ایسنا نوشت: وی افزود: در این روش از کلاهبرداری ، کلاهبرداران با درست کردن آدرس اینترنتی پیامکی با محتوای  " پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر"  برای شهروندان ارسال می کنند که در نهایت با ترغیب آنان هدف کلاهبرداری قرار خواهند گرفت.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و با نقص کردن حریم خصوصی شهروندان و دسترسی به اطلاعات شخصی، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها نیز اقدام می‌کنند.

دیگران چه می خوانند:

معظمی گودرزی با اشاره به اینکه ارسال‌کنندگان لینک‌های جعلی هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی شهروندان ندارند، اظهارکرد: پلیس فتا تاکید می‌کند هیچ‌ سازمان‌رسمی و حاکمیتی با شماره‌های شخصی برای شهروندان پیامک ارسال نخواهد کرد. شهروندان قبل از اینکه لینکی را باز کنند لحظه‌ای صبر و در ادامه حتما محتوای آن را مطالعه کنند که روی لینک‌های جعلی تحت عنوان سامانه ثبت ثنا، سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌ها و ... وارد نشوند؛ که اگر شهروندان  در این رابطه دقت داشته باشند حجم زیادی از پرونده‌ها کاهش پیدا می‌کند.

هشدار پلیس درباره شیوه جدید کلاهبرداری

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟