آیا نسل طلایی ایران می‌تواند به مرحله حذفی جام جهانی برسد؟

تیتر اقتصادی: وبسایت ورزشی «ئی اس پی ان»، در گزارشی به شانس موفقیت تیم ملی فوتبال ایران برای صعود از مرحله گروهی پرداخت و نوشت که نسل طلایی ایران می‌تواند به این امر مهم تحقق ببخشد.
آیا نسل طلایی ایران می‌تواند به مرحله حذفی جام جهانی برسد؟
دیگران چه می خوانند:
به گزارش تیتر اقتصادی: به نقل از «ئی اس پی ان»، وقتی صحبت از سنت و دستاورد‌های گذشته به میان می‌آید، کمتر تیمی آسیایی می‌تواند تاریخ غنی‌تری نسبت به تیم ملی ایران داشته باشد.


قهرمان سه دوره متوالی جام ملت‌های آسیا از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶، نام‌های نمادینی در آسیا را معرفی کرده است که حتی در فوتبال اروپا نیز قابل شناسایی هستند، مانند علی دایی و علی کریمی - که هر دو برای بایرن مونیخ بازی کرده اند- و مهدی مهدوی‌کیا که در تیم هامبورگ یک چهره افسانه‌ای است.

 تیم ملی که اولین حضور خود در جام جهانی فوتبال را سال ۱۹۷۸ تجربه کرد، دائماً در بین بهترین‌های آسیا قرار داشته و در سه دوره اخیر به بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان راه یافته است.

با این حال، علیرغم کیفیتی که تیم‌های قبلی داشته اند، ایران هرگز در جام جهانی از مرحله گروهی عبور نکرده است و باز با وجود تمام کیفیت‌های سابق، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آن‌ها هرگز تیمی مستعدتر از تیمی که برای جام جهانی قطر اعزام شده است، نداشته اند.

حال سوال اینجاست: آیا نسل طلایی ایران امسال می‌تواند تاریخ ساز شود؟

پاسخ ساده این است: بله.

حتی با یادآوری چهار سال پیش، در گروهی که مسلماً با حضور اسپانیا و پرتغال بسیار دشوارتر از گروه فعلی بود، تیم ملی قبلاً به صعود به مرحله حذفی بسیار نزدیک شده بود.

چهار سال بعد، آن‌ها فقط قوی‌تر شده اند.

۱۳ نفر از ترکیب ۲۵ نفره آن‌ها که روز دوشنبه مشخص شد، در اروپا حضور دارند.

طارمی که پس از دست دادن موقعیت طلایی مقابل پرتغال بسیار ناراحت بود، اکنون با پورتو در اروپا پیشرفت می‌کند و تنها در مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان پنج گل به نام خود ثبت کرده است.

یار او در خط حمله، سردار آزمون، در حالی که از زمان انتقال به بایرلورکوزن به دلیل مصدومیت با مشکل مواجه شده بود، پیش از انتقالش به بوندسلیگا، چهار عنوان قهرمانی متوالی لیگ برتر روسیه را با زنیت سن پترزبورگ به دست آورد و حتی بهترین بازیکن فصل ۲۱-۲۰۲۰ این رقابت‌ها بود.

علیرضا جهانبخش و سامان قدوس از تجربه لیگ برتری برخوردار هستند، مجید حسینی و علی قلی زاده هر دو در کسب تجربه در خارج از کشور از بسیاری از هموطنان خود پیروی کرده‌اند، در حالی که بازیکنان باتجربه‌تری مانند کریم انصاری فرد و سعید عزت‌الهی همچنان در اروپا در حال پیشرفت هستند، هرچند که ممکن است در بالاترین سطح رقابت‌ها نباشند.

شاید مهم‌تر از همه این باشد که تیم ملی ایران توسط یکی از زیرک‌ترین و باهوش‌ترین تاکتیکدان‌های حاضر در جام جهانی، یعنی کارلوس کی‌روش هدایت می‌شود؛ کسی که تیم ملی را پس از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ ترک کرد، اما دوباره در سپتامبر به جای دراگان اسکوچیچ بازگشت.

در نگاه اول برای افراد ناآشنا، حذف شدن تیم ملی ایران آسان خواهد بود. همیشه هیاهوی بیشتری پیرامون سایر مدعیان گروه «بی» یعنی انگلیس، آمریکا، و حتی ولز به خاطر حضور گرت بیل، وجود خواهد داشت، اما این چیزی است که ایرانی‌ها را آزار نمی‌دهد.

زمان مشخص خواهد کرد، اما این شانس وجود دارد که تیم ملی ایران در هفته‌های آینده فصل جدیدی را در تاریخ جام جهانی خود بنویسد.

آیا نسل طلایی ایران می‌تواند به مرحله حذفی جام جهانی برسد؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟