جنگ اوکراین دست گرمی است، خطر بزرگتر در راه است

تیتر اقتصادی: حمله روسیه به اوکراین قدرت رو به زوال بازدارندگی نظامی آمریکا را آشکار کرد، واقعیتی که به نظر می‌رسد تعداد بسیار کمی از رهبران آمریکا حاضر باشند در انظار عمومی به آن اعتراف کنند.
جنگ اوکراین دست گرمی است، خطر بزرگتر در راه است
به گزارش تیتر اقتصادی:   روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در یادداشتی که به نام «هیئت تحریریه» این روزنامه منتشر شده، نسبت به اظهارات یک نظامی بلندپایه این کشور درباره قدرت یابی چین ابراز نگرانی کردند.

دریاسالار چارلز ریچارد، فرمانده فرماندهی استراتژیک ایالات متحده، در یک کنفرانس غیررسمی گفت: «بحران اوکراین که در حال حاضر در آن قرار داریم، فقط یک دست گرمی است. بحران بزرگ در حال آمدن است و زمان زیادی نمی‌گذرد تا اینکه ما به روش‌هایی آزمایش می‌شویم که مدت هاست مورد آزمایش قرار نگرفته ایم.»

او گفت: «در حالی که سطح بازدارندگی [هسته ای] خود را در برابر چین ارزیابی می‌کنم، کشتی به آرامی در حال غرق شدن است. به آرامی در حال غرق شدن است، اما در حال غرق شدن است، زیرا اساساً آن‌ها تواناییشان را سریعتر از ما در میدان قرار می‌دهند.»

دریاسالار ریچارد اذعان کرد در حالی که پیشرفت چین ادامه دارد، مهم نیست که «فرماندهان ما چقدر خوب هستند یا اسب‌های ما چقدر خوب هستند - ما به اندازه کافی از آن‌ها نخواهیم داشت؛ و این مشکلی برای آینده بسیار نزدیک است.»

او خاطرنشان کرد که آمریکا در زمینه زیردریایی‌ها برتری خود را حفظ می‌کند، شاید تنها برتری نامتقارن واقعی که آمریکا هنوز دارد، اما حتی این مزیت ممکن است از بین برود مگر اینکه آمریکا سرعت خود را افزایش دهد «مشکلات تعمیر و نگهداری خود را برطرف کند و ساخت‌وساز جدید را آغاز کند». ساخت سه زیردریایی تهاجمی سریع کلاس ویرجینیا در سال محل خوبی برای شروع خواهد بود.

«هیئت تحریریه وال استریت ژورنال» با اشاره به این که سال گذشته چین یک موشک مافوق صوت را آزمایش کرد که دور تا دور زمین پرواز کرد و در نهایت در همین کشور فرود آمد، نوشت: این بدان معنی است که چین می‌تواند هر شهر یا تأسیسات ایالات متحده را در معرض خطر قرار دهد و شاید بدون اینکه شناسایی شود. این واقعیت که این آزمایش آمریکا را غافلگیر کرد و از توانایی‌های مافوق صوت آمریکا پیشی گرفت، وضعیت را بدتر می‌کند.

دیگران چه می خوانند:

به اعتقاد «هیئت تحریریه وال استریت ژورنال» اینکه چگونه آمریکا رقابت مافوق صوت را به چین و روسیه واگذار کرده است، شایسته استماع در کنگره است.

فرمانده فرماندهی استراتژیک آمریکا اضافه کرد: «ما می‌دانستیم چگونه سریع حرکت کنیم و اکنون این هنر آن را از دست داده ایم.»

به باور نویسندگان «وال استریت ژورنال» آموزش مردم در مورد نقاط ضعف نظامی ایالات متحده خطر تشویق دشمنان به سوء استفاده از آن‌ها را به دنبال دارد، اما خطر بزرگ‌تر امروز رضایت کورکورانه تا زمانی است که چین به تایوان حمله کند یا اقدامات دیگری را انجام دهد که به منافع یا متحدان ایالات متحده آسیب بزند، چرا که پکن فکر می‌کند واشنگتن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

جنگ اوکراین دست گرمی است، خطر بزرگتر در راه است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟