از واکنش کاخ سفید به سخنان جنجالی بایدن علیه ایران تا ممنوع‌ الورودی برخی دانشجویان دانشگاه شریف

تیتر اقتصادی: مشغله فراوان گاهی باعث می‌شود از بخش مهمی از اخبار ساعات گذشته بی اطلاع بمانید یا درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته که در جریان آن‌ها هم قرار نگرفته اید، ما تلاش می‌کنیم صبح هر روز مهم‌ترین این رویداد‌ها را که گاهی از نظر‌ها دور افتاده و کمتر به آن پرداخته می‌شود به اطلاع مخاطبانمان برسانیم.
از واکنش کاخ سفید به سخنان جنجالی بایدن علیه ایران تا ممنوع‌ الورودی برخی دانشجویان دانشگاه شریف
به گزارش تیتر اقتصادی:  به نقل از  پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند.  پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

سردار نقدی: دستگاه قضا، پسر دومین فرد کشور را محاکمه و به زندان می‌برد؛ این، یعنی دستگاه قضایی سالم است

سردار نقدی خاطرنشان کرد: نباید درگیر جنگ رسانه‌ای دشمن بشویم که تصورات مردم را از ایران خدشه دار کنند، زیرا زمانی که دستگاه قضا پسر دومین فرد کشور را محاکمه می‌کند و به زندان می‌برد، چه چیز را نشان می‌دهد و این چیزی جز سالم بودن دستگاه قضایی نیست. وی معتقد است که نظام ما در مبارزه با فساد سربلند بیرون آمده و در صدد مبارزه با فساد است و این در حالی است که یک تصور آزادی از جایی که بیشترین تعداد زندانی را دارد، در ذهن‌ها ساخته‌اند.

علم‌الهدی: برخی بازداشتی ها، قمقمه مشروبات الکلی همراه داشتند

امام‌جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مسئولان نهاد‌های امنیتی و انتظامی با قدرت در صحنه هستند و با تدبیر با این مسائل روبرو می‌شوند. وقایع اخیر نمونه جنگ دشمن با دین است که یک بار در حرم حضرت شاهچراغ (س) عملیات تروریستی می‌کند و یک بار دیگر با کشف حجاب، هم‌پیمان با آمریکا می‌شود. نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: عده‌ای از افرادی که دستگیر شدند، قمقمه‌ای همراه داشتند که در آن مشروبات الکلی بوده است. این‌ها به دنبال تعارض با دین به هر قیمت ممکن هستند. حالا آقایی به خیال اینکه استاد دانشگاه است، در دانشگاه فردوسی که دانشجویان در کمال آرامش تحصیل می‌کنند، تلاش می‌کند که تعداد محدودی دانشجو را تحریک کند و به خیابان بکشاند.

دیگران چه می خوانند:

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات: نه معترضان اندک و بی‌مقدارند، نه حامیان پرشور نایاب!

سید عباس صالحی نماینده، ولی فقیه و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات نوشت:‏حضور انبوه در راهپیمایی۱۳ آبان، ترسیم واقعی از شرایط داخلی ایران است. کسانی که تصور دارند که کار نظام تمام است، تصاویر این روز را در جای جای ایران ببینند! البته نه معترضان اندک و بی‌مقدارند و نه حامیان پرشور نایاب! راهی جز گفتگو و اصلاح نیست. زمان را از دست ندهیم.

ضرغامی: من و دوستانم، هیچ یک پشیمان نیستیم

عزت الله ضرغامی از دانشجویان تسخیر کننده سفارت آمریکا و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نوشت:به یاد ندارم هیچ یک از دوستان «دانشجوی پیرو خط امام» من، نسبت به تسخیر ⁧‫#لانه_جاسوسی‬⁩ آمریکا، پشیمان شده باشند. ‏آنچه را که انجام دادیم، خواست مردم بود. ‏یوم‌الله ⁧‫#۱۳_آبان‬⁩، چشمه‌ی زلال و همیشه جوشان حیات مقاومت، در سراسر دنیاست.

بورل: توافق هسته‌ای از حوادث اخیر ایران جداست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهارنظری توافق هسته‌ای را از حوادث اخیر ایران جدا دانست؛ اما گفت که تحول تازه‌ای در مذاکرات وین رخ نداده است. جوسپ بورل روز جمعه در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشور‌های عضو گروه هفت در آلمان این مطلب را بیان و ادعا کرد: مذاکرات در بن بست قرار دارد و هیچ چیز جدیدی وجود ندارد. وی در تداوم جوسازی مقامات غربی به بهانه مسائل حقوق بشری مدعی شد: باید حمایت قوی خود را از تظاهرکنندگان و به ویژه زنان [در ایران]از تلاش برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای متمایز کنیم. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سپس ادامه داد: امروز وزرای امور خارجه گروه هفت درباره وضعیت آفریقا، ایران و آسیای مرکزی گفتگو خواهند کرد. وی با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه درباره حوادث ایران افزود: من با وزیر امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، گفتگو و محکومیت اتحادیه اروپا را به دلیل سرکوب تظاهرکنندگان در پی کشته شدن مهسا امینی اعلام کردم.

سخنگوی دولت از بازگشت فرزند معاون رئیس جمهور به کشور خبر داد

سخنگوی دولت درباره سرانجام جنجال حضور فرزند معاون رئیس جمهور در خارج از کشور گفت: ایشان به ایران برگشتند و در حال حاضر در داخل کشور هستند. بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا وعده‌های دولت در حوزه گشت ارشاد مسئولان و عدم برکناری برخی از مسئولان بخاطر حضور فرزندانشان در خارج از کشور عملی نشده است، گفت: تاکنون دو معاون وزیر و دو مشاور وزیر در یک سال گذشته برکنار شدند. البته چندین مورد دیگر به دلیل صلاحدید اطلاع‌رسانی و خبری نشد. صبح روز گذشته در جلسه هیات دولت بازرس ویژه رئیس‌جمهور یک گزارش جامع ارائه کرد. در خصوص حضور فرزند معاون رئیس جمهور هم تذکر دادیم و به ایران برگشتند و در حال حاضر در داخل کشور هستند.

وزیر اقتصاد: ۱۰ میلیون موتورسیکلت فاقد بیمه‌نامه داریم

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه از ۱۲ میلیون موتورسیکلت فعال، فقط دو میلیون موتورسیکلت بیمه شخص ثالث دارند، گفت: با بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم بیمه، امیدواریم شرایط برای دریافت بیمه‌نامه تسهیل شود.

افزایش قیمت بنزین دوباره تکذیب شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن تکذیب افزایش قیمت سوخت گفت: افزایش قیمت سوخت به هیچ عنوان در دستور کار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیست و خبر منتشره اصلاً واقعیت ندارد و تصمیمی بر تغییر در سهمیه و سهمیه بندی گرفته نشده است.

زیان خودروسازان ۲۴۰ هزار میلیارد تومان است

حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی در دومین نشست هم‌اندیشی صاحبنظران دانشگاهی و فعالان صنعت خودرو با وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا اظهار کرد: جلساتی بین وزارت صمت و وزارت امور اقتصادی و دارایی هم با حضور دو وزیر و هم چندین جلسه بدون حضور دو وزیر در زمینه واگذاری سهام دولت در دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا برگزار شده است که در جلسات پیشین و همچنین در نشست نخست با دانشگاهیان که در دانشگاه علامه برگزار شد، نظرات حاضران معطوف به بهره‌وری و کارایی صنعت خودرو و اینکه مدل واگذاری چگونه باشد، بوده است. در نهایت با برگزاری این جلسات به یک پیش‌نویس رسیدیم که برای جمع‌بندی نهایی باید کارشناسان نظر می‌دادند. رئیس سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: در این جلسات فضای کلی واگذاری صنعت خودرو مطرح شد و قرار است، در این جلسه موضوعات را عینی و جزئی پیش ببریم. اغلب افراد و کارشناسان نسبت به وظایف حاکمیتی دولت در این دو شرکت انتقاد داشتند و اینکه دولت می‌توانست بهتر از این در حوزه مسائلی مانند قیمت‌گذاری و زیان به خودروسازان ـ که حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان و با احتساب سود از دست رفته بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار میلیارد تومان می‌شود ـ عمل کند.

کمبود ۳ شربت سرماخوردگی برای کودکان

نایب رییس انجمن داروسازان ایران با اشاره به وضعیت کمبود‌های دارویی در کشور، گفت: علاوه بر کمبودی که در حوزه آنتی‌بیوتیک‌ها وجود دارد، کمبود‌هایی در سایر اقلام دارویی هم داریم و حتی برخی دارو‌های خیلی ساده نیز به ویژه در حوزه کودکان در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود. علی فاطمی گفت: در حال حاضر در زمینه شربت سرماخوردگی کمبود داریم. کمبود شربت دیفن‌هیدرامین هم وجود دارد. برای تب بچه‌ها نه شربت استامینوفن و نه بروفن به اندازه کافی پیدا نمی‌شود. شیاف استامینوفن برای کودکانی که خیلی کوچک هستند و باید استامینوفن را به صورت شیافت استفاده کنند، نیز در داروخانه‌ها جزو اقلام خیلی کمیاب به حساب می‌آیند یا برای سرفه کودکان هم دارو‌ها کمبود دارند.

ممنوع‌الورودی برخی دانشجویان دانشگاه شریف

رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه این روزها، با پدیده ممنوع‌الورودی مواجهیم گفت: از برخی فرزندانمان خواستیم که مدتی به دانشگاه نیایند. رئیس دانشگاه شریف افزود: این دانشگاه به طور میانگین، ۱۱ هزار دانشجو دارد، در آن روز چند ده نفری بی‌ادبی کردند که به شریف ظلم شد و بچه‌ها تذکر شنیدند و یادگرفتند که بی‌ادبی ممنوع است.

رئیسی: ما گاو شیرده نخواهیم شد

رئیسی با بیان اینکه چند ساعت قبل مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای بر زبان رانده، شاید از حواس پرتی که دارد، باشد و ایشان گفته است که ما بنا به آزاد کردن ایران داریم، گفت: ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد. ملت ایران بار‌ها مواضع خود را اعلام کرده است. امروز دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها هم همین نگاه را دارند.

ادعای سی‌ان‌ان: ایران از روسیه برای پیشرفت در برنامه هسته‌ای خود کمک خواسته

شماری از مقامات اطلاعاتی آمریکا، جمعه ۱۳ آبان، به خبرگزاری «سی‌ان‌ان» گفتند که مسئولان جمهوری اسلامی خواستار کمک روسیه برای پیشرفت سریع برنامه تسلیحات اتمی خود شده‌اند. همزمان، ادریان واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به سی‌ان‌ان گفت، ایالات متحده با هر گونه همکاری میان ایران و روسیه که ناقض پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای باشد، با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

امریکا: تغییر بر عهده مردم ایران است

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود «ایران را آزاد خواهیم کرد» گفت: «او یکبار دیگر همبستگی ما را با معترضان ایران ابراز کرد؛ یعنی همان کاری که از ابتدا انجام داده است. ایجاد تغییر به عهده مردم ایران است. باید به عهده مردم ایران باشد که درباره آینده‌شان تصمیم بگیرند.»

از واکنش کاخ سفید به سخنان جنجالی بایدن علیه ایران تا ممنوع‌ الورودی برخی دانشجویان دانشگاه شریف

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟