دکتر طحان نظیف: پیشرفت‌های حوزه انیمیشن و بازی‌های دیجیتال حاصل اعتماد به جوانان ایرانی است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: پیشرفت‌های حوزه انیمیشن و بازی‌های دیجیتال حاصل اعتماد به جوانان ایرانی است.
دکتر طحان نظیف: پیشرفت‌های حوزه انیمیشن و بازی‌های دیجیتال حاصل اعتماد به جوانان ایرانی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان روز دوشنبه (15 بهمن 1403) با حضور در استودیوهای کارخانه صنایع سرگرمی دیجیتال مهوا، از آخرین دستاوردها و پروژه‌های این کارخانه نوآوری بازدید به عمل آورد.

سخنگوی شورای نگهبان طی سخنانی با اشاره به ایام‌الله دهه فجر، ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در زمینه انیمیشن و بازی‌های دیجیتال، این پیشرفت‌ها را در سایه خودباوری و از نتایج انقلاب شکوهمند اسلامی دانست.

دیگران چه می خوانند:

دکتر طحان‌نظیف بر همراهی و پشتیبانی راهبردی و تخصصی از این مرکز به‌منظور تسهیل‌گری و مانع‌زدایی در عرصه صنایع فرهنگی، خلاق و زیست‌بوم فرهنگی و حمایت از فعالان این عرصه تاکید کرد و گفت: بزرگترین درسی که می‌توان از انقلاب اسلامی و امام عزیزمان بگیریم، خودباوری و اعتماد به جوان ایرانی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طبیعتاً هدف اولیه و اصلی‌ کار شما، بعد فرهنگی آن است که دغدغه همه ما و دغدغه نظام اسلامی است، تصریح کرد: اینکه این کار فرهنگی می‌تواند جنبه‌های تجاری و اقتصادی و صنعتی هم داشته باشد، نکته درست و خوبی است.

 دکتر طحان نظیف در این زمینه اضافه کرد: فرصت بی‌بدیلی است؛ اینکه انسان بتواند حرف درست خودش را بزند به نحوی که این کار فرهنگی جنبه تجاری و اقتصادی هم داشته باشد و به آن به عنوان یک صنعت هم نگریسته شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه در حوزه سرگرمی‌های دیجیتال همچون بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن جای کار زیادی وجود دارد، خطاب به آقای جعفری جوزانی مدیرعامل کارخانه صنایع سرگرمی دیجیتال مهوا گفت: ما در این حوزه تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم اما اینکه عزیزانی مثل شما عمر و جوانی‌ و تخصص و توان‌شان را برای این کار گذاشته‌اند، موجب افتخار و امیدواری است.

 

دکتر طحان نظیف: پیشرفت‌های حوزه انیمیشن و بازی‌های دیجیتال حاصل اعتماد به جوانان ایرانی است

دکتر طحان نظیف ادامه داد: اینکه مجموعه مهوا چنین اهتمامی به این موضوع دارد و با وجود مشکلات و سختی‌های این حوزه، با استفاده از ظرفیت جوان نخبه ایرانی و فکر ایرانی این کار را پیش می‌برد، حقیقتاً مصداق جهاد است و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در پایان تاکید کرد: در مجموع، آشنایی مستقیم با ظرفیت‌ها، امکانات، توانمندی‌ها، محصولات تولیدشده و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت این مجموعه پویا، افق روشن و نویدبخشی را برای رونق و شکوفایی صنایع فرهنگی و خلاق جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیک نوید می‌دهد.

کارخانه صنایع سرگرمی مهوا با تمرکز بر تولید محتوای مؤثر در عرصه هنر و سرگرمی، در سال 1402 تأسیس و بهره‌برداری از آن آغاز شد. این کارخانه با هدف افزایش کیفیت و حجم تولیدات، همچنین کاهش هزینه‌ها و تسریع در فرآیند تولید محصولات فرهنگی-هنری، به ارائه خدمات تخصصی و فناورانه در این زمینه می‌پردازد.

دکتر طحان نظیف: پیشرفت‌های حوزه انیمیشن و بازی‌های دیجیتال حاصل اعتماد به جوانان ایرانی است

دکتر طحان نظیف: پیشرفت‌های حوزه انیمیشن و بازی‌های دیجیتال حاصل اعتماد به جوانان ایرانی است

 این مجموعه که از پنج مرکز «پویانمایی»، «بازی و سرگرمی»، «صدا و موسیقی»، «ایده، متن و محتوا» و «شتاب‌دهی» تشکیل شده است، بستر مناسبی برای افزایش کیفی و کمی تولید اثر، به‌کارگیری نیروهای مستعد و متخصص، شبکه‌سازی میان شرکت‌ها و فعالان، تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز مطابق با فناوری‌های روز دنیا، فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی و رونق بازارپردازی فرهنگی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق (با تمرکز بر پویانمایی و بازی) فراهم کرده است.

دکتر طحان نظیف: پیشرفت‌های حوزه انیمیشن و بازی‌های دیجیتال حاصل اعتماد به جوانان ایرانی است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟