با امکانات ترکیبی تانک‌های جدید روسیه آشنا شوید+ عکس

تیتر اقتصادی: صنایع زرهی اورال واگن زاوود تانک‌های اصلی میدان نبرد T-۹۰M Proryv را به نیروی زمینی ارتش روسیه تحویل داده است
با امکانات ترکیبی تانک‌های جدید روسیه آشنا شوید+ عکس
به گزارش تیتر اقتصادی:   تانک های جدید روسیه همیشه مورد توجه جهان بوده چرا که شوروی سیاست تولید همزمان دو تانک را داشت و یکی از تانک‌ها بیشتر و ارزان‌تر دومی پیچیده و گران‌تر بودند، اما با فروپاشی شوروی این سیاست هم فروپاشید و خط تولید تانک‌ها در شرکت تولید کننده به طور کامل متوقف شد.


شرکت Nizhny تولید کننده تی ۷۲ (تانکی که تولیدش متوقف شد) دست به توسعه نسخه جدید تی ۷۲ گرفت. در این نسخه تانک تی ۷۲ بی، با زره کنتاکت ۵ و با سامانه کنترل آتش، پیچیده‌تر از تانک تی ۸۰ یو ساخته شد و نام جدید تی ۹۰ به تانک داده شد. تی ۹۰ قرار بود یک تانک موقت باشد تا روس‌ها دست به توسعه نسل جدید تانک‌های خود بزنند، اما تولید آن ادامه پیدا کرد.
 

روسیه تانک های تی-۹۰ خود را تحویل گرفت

تانک تی 90 روسی
گفته می‌شود که صنایع زرهی اورال واگن زاوود دسته جدیدی از تانک‌های اصلی میدان نبرد T-۹۰M Proryv را به نیروی زمینی ارتش روسیه تحویل داده است.
همچنین گفته شده که اورال واگن زاوود تعهد خود را برای تحویل تانک‌های T-۹۰M Proryv در موعد مقرر با موفقیت انجام داده است. خطوط مونتاژ در نیژنی تاگیل روسیه به صورت شبانه روزی کار می‌کردند تا تانک‌ها را آماده تحویل کنند.

خبرگزاری تاس روسیه نیز ادعا میکند T-۹۰M Proryv پیشرفته‌ترین تانک در خانواده تانک‌های T-۹۰ و تانک های جدید روسیه است و بیش از همه برای جنگ‌های امروزی به لطف حفاظت زرهی همه جانبه (!) و درجه یک آن مناسب سازی شده است.

بر اساس شمارش تجهیزات نظامی منهدم و به غنیمت رفته شده روسیه از روی عکس‌های ارسالی از میادین نبرد در اوکراین، نیرو‌های مسلح روسیه دست کم ۹عراده تانک T-۹۰M را از زمان آغاز تجاوز نظامی روسیه به اوکراین از دست داده‌اند.

دیگران چه می خوانند:


ویژگی های تانک تی-۹۰ روسیه

 

تصاویر از تانک های جدید روسیه
وزن تی-۹۰ حدود ۴۶٫۵ تن و حداکثر سرعت آن در جاده به ۶۰ تا ۶۵ و در خارج از جاده به ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. برد عملیاتی آن با سوخت کامل ۵۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر است تی-۹۰ که یکی از تانک های جدید روسیه است با استفاده از هواکش (اسنورکل) امکان حرکت در عمق پنج متری آب را دارد و زمان آماده‌سازی آن برای این کار حدود ۲۰ دقیقه است. قدرت حفاظتی این تانک از زره ترکیبی فولادی و کامپوزیتی، یک زره واکنشی انفجاری، گیرنده‌های هشدار لیزری و سیستم اخلال مادون قرمز در موشک‌های ضدتانک تأمین می‌شود.

 

سلاح اصلی این تانک یک قبضه توپ بدون خان ۱۲۵ میلی‌متری است. امکان شلیک موشک ضدتانک هدایت‌شونده آتی-۱۱ اسنیپر از همین توپ وجود دارد که برد آن ۱۰۰ متر تا ۶ کیلومتر و قدرت نفوذ آن در زره معادل ۹۵۰ میلی‌متر فولاد ورقه‌ای استو میتوان علیه بالگرد از آن استفاده کرد.

با امکانات ترکیبی تانک‌های جدید روسیه آشنا شوید+ عکس

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟