طرز تهیه اناربیج گیلانی با مرغ

انار بیج یکی از خورشت‌های بی‌نظیر شمالی است که این بار قرار است با مرغ تهیه شود و طعم و مزه دلپذیری دارد. در این مطلب طرز تهیه اناربیج گیلانی با مرغ را به شما آموزش میدهیم.
طرز تهیه اناربیج گیلانی با مرغ

در طرز تهیه اناربیج گیلانی با مرغ که یک غذای اصیل و خوشمزه است، در بعضی از دستور پخت‌ها بنا به سلیقه شما از بادمجان و گوجه سرخ شده روی خورشت استفاده می‌شود. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا طرز تهیه اناربیج گیلانی با مرغ را یاد بگیرید.

مواد لازم برای طرز تهیه اناربیج گیلانی با مرغ

پیاز 2 الی 3 عدد
سبزی (نعنا، جعفری، تره، گشنیز) جمعا 300 گرم
چوچاق خشک 1 قاشق غذاخوری
خالواش 1 قاشق غذاخوری
رب انار1 قاشق غذاخوری
رب ازگیل به دلخواه 1 قاشق غذاخوری
گردو 150 گرم
آب انار 1/2 پیمانه
آب سرد 2/3 پیمانه
مرغ 4 تکه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

دیگران چه می خوانند:

در طرز تهیه اناربیج گیلانی با مرغ بهتر است برای اینکه غذای شما طعم خوبی داشته باشد حتما از سبزی‌های گیلانی به صورت خشک یا تازه استفاده کنید.


مرحله اول

برای تهیه اناربیج با مرغ ابتدا باید گردو را آسیاب کنید تا جایی که قشنگ روغن بیندازد و له شود. مرغ‌ها را به همراه یک پیاز و برگ بو داخل یک قابلمه قرار دهید و کمی نمک و فلفل سیاه بزنید. روی مواد آب جوش بریزید تا مرغ‌ها نیم‌پز شود. دقت کنید مرغ‌ها نباید خیلی بپزند، درحدی که فقط کمی نرم شوند تا زمان پخت غذا کمتر شود.


مرحله دوم

سبزی‌های گفته شده را باید پاک و ساطوری خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی آن خارج شود. پیاز‌ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و داخل قابلمه مورد نظر با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود.


مرحله سوم

در ادامه برای تهیه اناربیج با مرغ باید گردو آسیاب شده را به همراه پیاز تفت دهید تا به روغن بیفتد. بعد رب انار و رب ازگیل و آب انار را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید. در انتهای تفت دادن سبزی‌ها باید خالواش و چوچاق خشک را به آن اضافه کنید و در حد چند ثانیه تفت دهید.


مرحله چهارم

در ادامه باید سبزی‌ها را به مخلوط گردو اضافه کنید و هم بزنید. مرغ‌های نیم‌پزشده را به همراه آب سرد اضافه کنید و 1 ساعت زمان دهید تا مرغ‌ها بپزند و خورشت غلیظ و جا افتاده شود. حالا که نزدیک عید نوروز هستیم شاید بد نباشد فوت‌وفن‌های پخت شیرینی نخودچی در خانه را هم یاد بگیریم


فوت و فن‌های دستور تهیه اناربیج با مرغ

در موقع افزودن سبزی‌های خشک نباید بیش از حد مواد را تفت دهید، وگرنه بوی تلخی می‌گیرد.
برای ترکیب مقدار نعنا را کمتر از بقیه در نظر بگیرید.
می‌توانید آب انار را حذف کنید.
مرغ را می‌توانید به صورت فیله دربیاورید و خرد کنید و یک تفت ریز دهید و داخل خورشت بیندازید.

طرز تهیه اناربیج گیلانی با مرغ

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟