پوتین: شکست روسیه در جنگ غیرممکن است/ همکاری‌ها با ایران گسترش می‌یابد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در سخنرانی سالانه خود خطاب به مجمع فدرال این کشور، بار دیگر غرب عامل محرک جنگ اوکراین خواند و تاکید کرد که روسیه در این جنگ شکست نخواهد خورد.
پوتین: شکست روسیه در جنگ غیرممکن است/ همکاری‌ها با ایران گسترش می‌یابد

پوتین در ابتدای سخنان خود گفت که «من در یک زمان دشوار و در حال تغییر برای روسیه، در دوره تغییرات ریشه‌ای در سراسر جهان صحبت می‌کنم.»


رئیس جمهور روسیه گفت که مسکو تمام تلاش خود را برای حل مسالمت آمیز اختلافات با اوکراین انجام داد و صبر و تحمل زیادی از خود نشان داد، اما سناریوی دیگری پشت پرده و در خفا آماده می‌شد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین گفت: «القای ارزش‌های نئولیبرالی و اساسا توتالیتر، هدف سیاست غرب است. در دهه 1930، غرب راه را برای قدرتمند شدن نازی‌ها در آلمان باز کرد و در زمان ما اوکراین را برعلیه روسیه تشویق کرد. نئونازی‌ها در اوکراین با استفاده از نشان صلیب شکسته روی تجهیزات و استفاده از نام‌های نازی، پنهان نمی‌کنند که وارثان چه کسانی هستند».

پوتین با متهم کردن غرب به این که می خواهد یک درگیری محلی را به رویارویی جهانی مبدل کند، تاکید کرد که «شکست روسیه در میدان نبرد غیرممکن است» و آن را علت حملات خبری و حملات به فرهنگ و کلیسای ارتدکس روسیه دانست.

رئیس جمهور روسیه هدف از اعلام تحریم ها علیه این کشور را ایجاد رنج و ناراحتی برای شهروندان خواند و اضافه کرد: «مسئولان اقتصادی ثبات اقتصاد را حفظ کرده و مانع از بروز کسری بودجه و فروپاشی نظام مالی کشور شدند. همه فرصت‌ها برای پیشرفت وجود دارد.»

ولادیمیر پوتین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه روسیه مسیرهای لجستیکی جدیدی را خواهد ساخت، از پروژه شمال-جنوب که هند را از مسیر ایران به منطقه قفقاز و روسیه وصل می کند به عنوان یکی از این مسیرها یاد کرد و تاکید کرد که این امر باعث گسترش و تعمیق همکاری های مسکو با چین، هند، ایران و سایر کشور‌های دوست خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه همچنین از وزارت دفاع و شرکت دولتی «روس اتم» خواست که «آمادگی آزمایش تسلیحات هسته‌ای را مهیا و تأمین کنند.»

دیگران چه می خوانند:

او البته تاکید کرد که مسکو قبل از دیگر کشور‌ها دست به چنین کاری نخواهد زد، اما «هیچ کس نباید دچار این توهم بشود که توازن قدرت جهانی را می‌توان از بین برد».

پوتین: شکست روسیه در جنگ غیرممکن است/ همکاری‌ها با ایران گسترش می‌یابد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟