عکسی که زندگی پسر یخ زده را نجات داد+ تصاویر

تیتر اقتصادی: دانش آموز ۸ ساله چینی ، به موجب عکسی با موهای یخ زده در شبکه های اجتماعی به شهرت رسید: لید
عکسی که زندگی پسر یخ زده را نجات داد+ تصاویر
به گزارش تیتر اقتصادی: عکسی که زندگی پسر یخ زده را نجات داد. وانگ فومن، دانش آموز هشت ساله روستایی، در خانواده ای فقیر به دنیا آمد.پسر در حومه شهر زندگی می کند و تقریباً پنج کیلومتر باید راه برود تا به شهر کوچک ژائوتنگ در استان یوننان برسد تا بتواند درس بخواند. این دانش آموز در کنار خواهر بزرگتر و مادربزرگش زندگی می کند و پدرش کارگر مهاجر است که گهگاهی برای آنها پول می فرستد و سالی یک یا نهایتا دوبار به آنها سر بزند.

خانواده بسیار فقیرند و هیزم کمی دارند و اجاق گاز قدیمی گرم نمی شود و گرما را حفظ نمی کند.

پسر یخ زده

دیگران چه می خوانند:

وانگ فومن دستانش متورم می شود، انگشتانش را به خوبی نمی تواند حرکت دهد و این مورد، درس خواندن را برایش سخت می کند. در مدرسه ای که وانگ فومن درس می خواند، بچه ها با لباس گرم و کاپشن در کلاس می نشینند و چیزی به نام گرمایش مرکزی وجود ندارد. وانگ عاشق درس خواندن است و در امتحان آخر، بالاترین نمره کلاس، یعنی ۹۹ را گرفت و درس خواندن را راه نجاتش از فقر می بیند، بنابراین به خوبی درس می خواند.

این پسر یخ زده (وانگ فومن)، همه روزه با صورت یخ زده وارد کلاس میشد اما یک روز از شدت سرما علاوه بر سر و صورت قرمزش، موهایش نیز یخ زده بود که موجب خنده دانش آموزهای کلاس شد اما ماجرا در همین جا تمام نشد، معلمش از او عکسی گرفت که افکار عمومی را به شدت تحت تاثیر قرار داد و سبب روانه شدن پولی در حدود ۴۷۰ هزار دلار به سوی مدرسه شد.

نجات پسر یخ زده
اکنون این مدرسه دارای گرمایش، خوابگاه و امکانات خوبی برای آموزش هست.

بعد از این که ماجرای وانگ فومن رسانه ای شد، به دعوت وزارت امور داخلی چین، این دانش آموز هشت ساله به پایتخت رفت تا متوجه شود زندگی خارج از روستایش چگونه می تواند باشد.

سرمای هوا

او بعد از دیدن پکن گفت: در پکن هوا بسیار گرم است. ما باید در شب زغال سنگ بسوزانیم. در پکن، اتاق ها بسیار گرم است! من فقط می توانم یک دست لباس بپوشم. من اولین بار است که این را می بینم. این یک معجزه است.

عکسی که زندگی پسر یخ زده را نجات داد+ تصاویر

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟