*برگزاری نخستین رویداد پرتاب چهار امتیازی در جهان*

تیتر اقتصادی: پس از سالها مطالبه بزرگان بسکتبال دنیا از جمله فیل جکسون بازیکن و مربی افسانه ای بسکتبال NBA، لری برد اسطوره بسکتبال NBA و بسیاری از بزرگان دیگر در خصوص پرتاب چهار امتیازی در بسکتبال پنج نفره، برای نخستین بار درجهان رویداد آزمایشی «پرتاب چهار امتیازی در بسکتبال» در تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی ایران برگزار شد.
*برگزاری نخستین رویداد پرتاب چهار امتیازی در جهان*
دیگران چه می خوانند:
به گزارش تیتر اقتصادی:   ایده و طرح پرتاب چهار امتیازی از سوی مهندس اکبر شیرکوند پس از چند سال مطالعه، کار پژوهشی و جلسات متعدد با سرمربیان، مربیان و بازیکنان تیم ملی و اساتید دانشگاه همچنین مسئولین فدراسیون بسکتبال و دریافت لایسنس از وزارت علوم تحقیقات و فناوری انجام شد. با حمایت رئیس فدراسیون از خلاقیت و نوآوری در ورزش بسکتبال، پس از  بررسی و کارشناسی اساتید فدراسیون، رویداد پرتاب چهار امتیازی را برای اولین بار در جهان با این رویکرد،  به منظور ارائه گزارش مصور و عملیاتی به فیبا برگزار شد.
از ویژگیهای این طرح تقسیم زمان بازی به دو وقت معمول (نه دقیقه کوارتر اول، دوم و سوم و هشت دقیقه کوارتر چهارم) و وقت طلایی (یک دقیقه پایانی کوارتر اول، دوم و سوم و دو دقیقه کوارتر چهارم) است. همچنین پرتاب یا سوپر شوت هایی که از ناحیه مشخص (برای وقت معمول دایره وسط زمین و برای وقت طلایی بیرون خط چهار امتیازی) انجام گیرد، دارای چهار امتیاز است. ضمناً پرتاب های چهار امتیازی وقت معمول چنانچه به ثمر ننشیند یک امتیاز به تیم مقابل داده می شود.
شیرکوند ایده پرداز طرح، دستاوردهای این طرح را؛ جذابتر کردن و بالا بردن هیجان بازی بسکتبال، برقراری عدالت ورزشی بویژه برای برخی کشورهای با میانگین قد پائین، پائین آوردن حاشیه امنیت بویژه در دقایق پایانی بازی، برون رفت از بازی های یک طرفه و... بیان داشتند.
این رویداد با رقایت جذاب بین دو تیم بسکتبال دانشگاه صنعتی شریف و تیم منتخب بازیکنان شوتیست بسکتبال سه نفره و تعدادی از ملی پوشان، توسط فدراسیون بسکتبال و با مدیریت دکتر نوید آرازشی برگزار شد. تیم داوری که با قوانین جدید این رقابت را قضاوت نمودند، پیش از بازی کلاس توجیهی به جهت انتقال قوانین و شرایط بازی برای تیم ها و عوامل اجرایی برگزار کردند و در پایان رویداد از آقای بهامین صبوح با عنوان بهترین بازیکن پرتاب کننده چهار امتیازی و نمایندگان تیم های حاضر تقدیر شد و به رسم یادبود تندیس و مدال رویداد اهدا گردید. در این بازی مجموعاً دوازده پرتاب چهار امتیازی موفق انجام گرفت.

جهت تهیه عکسهای مسابقه به سایت فدراسیون بسکتبال (http://iribf.ir/40228/ )مراجعه فرمائید.

*برگزاری نخستین رویداد پرتاب چهار امتیازی در جهان*

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟