محرومیت در کمین خودروهای دارای لاستیک فرسوده

تیتر اقتصادی: رانندگان خودروهای با لاستیک فرسوده در تصادفات به یک تا پنج سال محرومیت از رانندگی محکوم می شوند.
محرومیت در کمین خودروهای دارای لاستیک فرسوده
به گزارش تیتر اقتصادی:  کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان خودروهای با لاستیک فرسوده در تصادفات به یک تا پنج سال محرومیت از رانندگی محکوم می شوند.

سرهنگ زکی زاده با بیان این که عاج لاستیک نو، ۹ میلی متر است و هر چقدر استفاده از لاستیک بیشتر باشد، عاج لاستیک نیز کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد:میزان عاج لاستیک با شیارسنج اندازه گیری شده و برمبنای جدول مربوطه، هرچقدر این ارتفاع کمتر شود، لاستیک غیر استفاده می شود.

دیگران چه می خوانند:

چنانچه عاج لاستیک به کمتر از ۶ میلی متر برسد، لاستیک غیر قابل استفاده است.اگر لاستیک نو باشد خط‌های رنگی را نمی‌بینید اما به مرور زمان و به میزان فرسایش لاستیک، این خطوط بین لاستیک‌ها پدیدار می‌شود و به راننده این هشدار می دهد که زمان تعویض لاستیک فرا رسیده است.

وی با طرح این نکته که خود راننده می‌بیند که لاستیک خودروی وی، به مرور زمان صاف و فرسوده می‌شود و اگر تصادفی روی دهد مطابق ماده ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی، بدلیل استفاده از وسیله با نقص موثر در تصادف به بیش از دو سوم بیش از مجازات تعیین شده در قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد، اضافه کرد: همچنین حسب صلاح دید مقام محترم قضایی راننده خاطی به یک تا پنج سال محرومیت از رانندگی و یا تصدی وسیله نقلیه موتوری محکوم می گردد.

محرومیت در کمین خودروهای دارای لاستیک فرسوده

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟