مستند ایرانی به جشنواره شیکاگو دعوت شد

شصتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو فهرست فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل، کارگردانان جدید و مستند را اعلام کرد.
مستند ایرانی به جشنواره شیکاگو دعوت شد

به گزارش ایسنا، در فهرست فیلم‌های حاضر در شصتمین جشنواره فیلم شیکاگو، مستند «سیاره دزدیده شدن من» ساخته فرحناز شریفی و محصول مشترک ایران و آلمان در بخش مسابقه آثار مستند در نخستین نمایش آمریکای شمالی خود حضور خواهد داشت.

«سیاره دزدیده شده من»، یک پرتره خانوادگی است که با استفاده از آرشیو شخصی کارگردان و فیلم‌های 8 میلی‌متری از زندگی افراد در دهه 40 و 50 ساخته شده است. این مستند نخستین نمایش جهانی خود را در بخش پانورامای جشنواره برلین 2024 تجربه کرده بود و جوایز متعددی از جمله جایزه الکساندر طلایی بهترین فیلم را از جشنواره بین‌المللی مستند سالونیکا در کشور یونان و جایزه زردآلوی نقره‌ای بخش رقابتی پانورامای جشنواره فیلم ایروان را دریافت کرده است.

دیگران چه می خوانند:

همچنین فیلم «دانه انجیر معابد» ساخته محمد رسول‌اُف محصول مشترک ایران، فرانسه و آلمان که نماینده سینمای آلمان در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2025 انتخاب شده نیز در بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره شیکاگو برای کسب جوایز اصلی این رویداد سینمایی رقابت می‌کند و فیلم «کیک محبوب من» محصول مشترک ایران، فرانسه، سوئد و آلمان هم در بخش کارگردانان جدید شیکاگو به روی پرده خواهد رفت.

شصتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو از تاریخ 16 تا 27 اکتبر (25 مهر تا 6 آبان) در آمریکا برگزار می‌شود و فهرست کامل فیلم‌های جشنواره بزودی اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام

مستند ایرانی به جشنواره شیکاگو دعوت شد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟