سیم کارت شگفت انگیز برای تسهیل ارتباط بدون فیلتر خارجی ها در ایران!

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات از طراحی سیم‌کارت‌ برای گردشگران خارجی در کشور به‌منظور استفاده بهتر آنها از فضای‌مجازی خبر داده و مدعی شده این تسهیلات اقدامی در مسیر رفاه گردشگران خارجی برای سفر آسان به ایران است.
سیم کارت شگفت انگیز برای تسهیل ارتباط بدون فیلتر خارجی ها در ایران!

به گزارش پارسینه به نقل از به نقل از آریا، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برنامه این وزارتخانه به منظور طراحی سیم کارت‌هایی خاص برای گردشگران خارجی حاضر در ایران، گفت: شنیده شده است که توریست‌ها و گردشگران خارجی در کشور به دلیل فیلترینگ دو پلتفرم واتس‌آپ و اینستاگرام کمی دچار مشکل شده‌اند.

زارع‌پور در توضیح علت ارائه سیم‌کارت ویژه برای توریست‌ها گفت آن‌ها به دلیل فیلترینگ دو پلتفرم واتس‌اپ و اینستاگرام در کشور دچار مشکل شده‌اند.

جالب اینجاست که کاربران ایرانی اینترنت در ماه‌های گذشته بار‌ها اعتراض خود را نسبت به وضعیت نامطلوب و انسداد دسترسی به اینترنت برای ارتباط با اقوام و بستگان و انجام امور شغلی و کسب و کارشان ابراز کرده‌اند.

دیگران چه می خوانند:

شیوه رفتار مسئولان به شکلی است که شهروندان عادی در مقایسه با گردشگران احساس درماندگی می کنند. در حالی سخن از ارائه تسهیلات ویژه به گردشگران خارجی مطرح است که بنظر می رسد خارجی ها از حقوق و منزلت متفاوتی نسبت به سایر مردم در داخل کشور برخوردارند!

در ماه‌های گذشته موضوع ارائه «اینترنت طبقاتی» از سوی دولت به افراد و گروه‌های خاص وعده داده شده است. از جمله خبرنگاران تا محققان و اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاها!

همزمان، اما گروه‌های فعال دیگری با ارسال فهرستی از نام‌ها، خواستار دسترسی به اینترنت بدون فیلتر شده‌اند. اما وزارت ارتباطات، در واکنش به این اعتراضات گفته که نهادهای امنیتی مسئول محدودیتهای موجود است و تحقق و رفع انسداد این فیلترینگ از عهده این وزارت خانه خارج است!

در آذر ماه گذشته دولت با تصویب آیین‌نامه حمایت از آزادکاران فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور، به فریلنسر‌ها وعده داد تا به آن‌ها «اینترنت پر‌سرعت و پایدار با سطح دسترسی مناسب» ارائه کند.

فاز اول اینترنت طبقاتی در دولت حسن روحانی و با ارائه اینترنت بدون فیلتر به برخی خبرنگاران مورد تایید وزارت ارشاد صورت گرفت.

سیم کارت شگفت انگیز برای تسهیل ارتباط بدون فیلتر خارجی ها در ایران!

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟