١٤٠٠/١٠/٠٨ ١١:٤٨ ق ظ
کد خبر : ٦٠٥٨١٠
مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه:
سردار دل ها مسیر حضرت زهرا (س) را به خوبی شناخت
تیتر اقتصادی: ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار دل ها مسیر حضرت زهرا سلام‌الله علیها را به خوبی شناخت و مسیر حضرت زهرا (س)دفاع از ولایت بود.
به گزارش تیتر اقتصادی:  صبح امروز هشتم دی ماه در آئین پنجمین دوره کارآموزی قضایی در استان کرمان با اشاره به سرمایه های اجتماعی استان کرمان گفت: این دیار مهد پرورش انسان های بزرگی که نقش بی بدیلی در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ایفا کرده اند، است.

مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در ادامه سخنانش گفت: با توجه به‌ اینکه تعداد قضات غیربومی در استان ها زیاد بود، استان ها برای حل این مساله پیشنهاد برگزاری دوره های کارآموزی قضایی دادند و تا کنون با این دوره ها بخشی از این مشکل حل شده است و باید مشکلات دیگر کشور را می توان با تدبیر حل و فصل کنیم.

وی افزود: تلاش زیادی برای جذب قاضی و کارمند شده است و همه متوجه فشاری که به دستگاه قضایی از لحاظ حجم پرونده ها وارد می شود، شده اند. هر قاضی در پیرامون خود به سه یا چهار نیرو نیاز دارد و قوه قضاییه به دنبال حل مشکل کمبود نیرو است.

سعدی عنوان کرد: تا جایی می توان با مردم مهربان باشید و وقتی فردی وارد عدلیه می شود تصور کنند که با فرد بزرگواری روبرو شده است و نسبت به خطای مردم با پیش داوری رفتار نکنید و اجازه دفاعیه به طرفین داده شود و رفتار قضات باعث تحول در برخی از افراد می شود.

مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، صدور حکم عادلانه را در گرو مهارت، علم، هوشمندی، تجربه و توسلات قاضی دانست و در ادامه خطاب به کارآموزان قضایی بیان کرد: جامعه قضایی مانند سایر جوامع به شدت محتاج اخلاق مخصوصا در ارتباطات درون دستگاهی است لذا نگهدار اسرار باشید و آبروی دیگران را نبرید. از شیاطین داخلی و مواضع تهمت دوری کنید و در وادی که امکان سُر خوردن دارد، حرکت نکنید.

وی خطاب به کارآموزان قضایی گفت: هدفتان رسیدن به رتبه قاضی عادل باشد. به افرادی که کسی غیر از خدا ندارد، خدمت کنید.

برچسب ها
‍‍‍
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :